nr 7: Pruszcz Gd. – Czapielsk – Przywidz

• 0.000 km – Wycieczkę zaczynamy sprzed dworca kolejowego w Pruszczu Gdańskim. Przechodzimy przez ulicę Dworcową i kierujemy się prosto, w stronę centrum. Po 150 metrach natrafiamy na wąski mostek nad rzeką Radunią.
  • 0.150 km – Tuż za mostkiem skręcamy na ścieżkę rowerową w lewo. Trasa biegnie wzdłuż Raduni.
  • 0.440 km – Dojeżdżamy do ul. Mickiewicza, w którą możemy skręcić jeżeli chcemy zwiedzić najstarszy zabytek Pruszcza Gdańskiego – gotycki kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego, wraz z ciekawą dawną plebanią, oba położone nad Kanałem Raduni (ok. 500 m).
  • 1.780 km – Dotarliśmy do końca ścieżki poprowadzonej wzdłuż rzeki. Dojeżdżając do ruchliwej drogi 91 należy skręcić w lewo i jechać ścieżką rowerową wzdłuż ulicy po jej lewej stronie. Jest to ostatni moment, aby skręcić do pruszczańskiej Faktorii (500 m).
  • 2.380 km – Przecinamy tory kolejowe nieczynnej linii Pruszcz Gdański – Kartuzy nadal poruszając się wzdłuż drogi 91 po jej lewej stronie. Opuszczamy Pruszcz Gdański. Mijając lewą stroną duże rondo jedziemy cały czas ścieżką rowerową. Po lewej stronie mijamy niewielki staw.
  • 4.290 km – Skręcamy w prawo na pierwszych światłach za rondem. Musimy przedostać się na drugą stronę jezdni i udać się ul. Macieja Rataja pod górę. Wjeżdżając do Rusocina po prawej stronie mijamy zabudowania szkoły, a po lewej park rozciągający się wokół zespołu dworskiego.
  • 4.760 km – Po lewej stronie znajduje się kapliczka oraz brama do zespołu dworskiego w Rusocinie. Skręcamy w prawo jadąc wzdłuż garaży. Przejeżdżamy wiaduktem ponad autostradą A1 i dojeżdżamy do ronda.
  • 6.450 km – Wjeżdżamy do wsi Wojanowo po prawej stronie mijając założenie parkowe. Trzymając się głównej drogi skręcamy w lewo. Podjeżdżamy ostro pod górę, by po prawej stronie ujrzeć panoramę Pruszcza Gd. i Żuław. Mijamy wieś Rekcin.
  • 8.650 km – Dojeżdżamy do drogi wojewódzkiej nr 222 i skręcamy w lewo. Po kilkuset metrach zjazdu ruchliwą szosą skręcamy w prawo we wsi Żuława.
  • 9.240 km – Tutaj możemy zwiedzić jeden z najmniejszych zabytkowych kościołów w powiecie – kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego. Za kościołem kierujemy się główną drogą, aby tuż przed wjazdem do zabytkowego dworu skręcić w lewo, w dół szutrową drogą. Następne kilometry pokonamy pagórkowatą trasą na nieutwardzonym terenie.
  • 12.050 km – Dojeżdżamy do asfaltowej szosy i skręcamy w lewo wjeżdżając do wsi Lisiewiec. Przy okazji możemy zrobić sobie chwilę odpoczynku i zaopatrzyć się w zakupy.
  • 13.700 km – Za wsią skręcamy wraz z główną drogą ostro w prawo i zjeżdżamy do Pręgowa, gdzie drogą wzdłuż cmentarza docieramy do kamiennego kościoła pw. Bożego Ciała.
  • 15.240 km – Aby wrócić na nasz szlak kierujemy się podążając za zielonymi znakami dojeżdżając do wsi Ostróżki. W jej centrum skręcamy w prawo, a na rozwidleniu dróg trzymamy się lewej strony.
  • 18.550 km – Dojechaliśmy do asfaltowej drogi, którą skręcamy w prawo w stronę gęstego lasu.
  • 20.460 km – Po kilkunastu minutach dojeżdżamy do wojewódzkiej drogi nr 221, gdzie skręcamy w lewo, aby po 100 m skręcić w dół.
  • 20.600 km – Aby poznać rezerwat Jar Reknicy, w tym miejscu trzeba podjechać wojewódzką drogą 1km w kierunku Kolbud.
  • 20.650 km – Nasza trasa wiedzie do Czapielska, gdzie możemy zwiedzić ciekawy kościół pw. św. Mikołaja. Za kościołem nasza trasa pokrywa się ze szlakiem Wzgórz Szymbarskich i wiedzie przez urocze pagórkowate okolice aż do Marszewskiej Góry.
  • 26.040 km – Po przejechaniu mostku nad strumykiem, skręcamy w asfaltową drogę łukiem pod górę. Tutaj między domami, skręcamy w prawo, w brukowany zjazd.
  • 29.660 km – Trzymając się cały czas głównej szutrowej drogi dojeżdżamy do Jeziora Głębokiego, które możemy minąć wąską ścieżką. Mając jezioro po lewej stronie dojeżdżamy do dzikiej plaży, za którą skręcamy w lewo i przejeżdżamy między domkami letniskowymi i zabudowaniami mieszkalnymi. Dojeżdżamy do wsi Klonowo.
  • 32.890 km – Do Przywidza, który jest celem naszej trasy wiedzie asfaltowa droga z bardzo ostrym zakrętem w lewą stronę. Tutaj możemy odwiedzić kościół pw. św. Franciszka Ksawerego lub odpocząć nad brzegiem Jeziora Przywidzkiego
  • 36.200 km – Koniec trasy.